THE CALIFORNIA DREAMING

単に、ニューヨークが寒いというだけの歌だったんだ。

 

www.youtube.com

映画もあったみたい。

リアルタイムではなく、12チャンあたりで見たような。

すべてが青春だった『カリフォルニアドリーミング』 ( 映画レビュー ) - 字幕映画のススメ - Yahoo!ブログ

 

All the leaves are brown
すべての木の葉は茶色くなって
and the sky is gray.
そして空は灰色をしている
I've been for a walk
ぼくは散歩に出た
on a winter's day.
冬の日に
I'd be safe and warm
ぼくは安全で暖かだったろう
If I was in L.A.
もしぼくが L.A.(ロス・アンジェルス)にいたならば

California dreamin'
カリフォルニアを夢見る
on such a winter's day.
こんな冬の日には

Stopped in to a church
教会に立ち寄って
I passed along the way.
通路に沿って進んだ
Well, I got down on my knees
そこで ぼくは 跪(ひざまず)き
and I pretend to pray.
そして 祈るフリをした
You know, the preacher likes the cold
でも説教師は寒いのが好き、そうだろ
He knows, I'm gonna (going to) stay.
彼はぼくが長居するのを 判っているんだ

California dreamin'
カリフォルニアを夢見る
on such a winter's day.
こんな冬の日には

(間奏)

All the leaves are brown
すべての木の葉は茶色くなって
and the sky is gray.
そして空は灰色をしている
I've been for a walk
ぼくは散歩に出た
on a winter's day.
冬の日に
If I didn't tell her
もし 彼女に話さなかったら
I could leave today
ぼくは今日にも立ち去ることができたのに

California dreamin'
カリフォルニアを夢見る
on such a winter's day.
こんな冬の日には
California dreamin'
カリフォルニアを夢見る
on such a winter's day.
こんな冬の日には
California dreamin'
カリフォルニアを夢見る
on such a winter's day.
こんな冬の日には