Smoke Gets In Your Eyes - 煙が目にしみる

www.youtube.com

 

They asked me how I knew
皆が聞いてくるんだ
My true love was true
なんで自分の恋が本物だと分る?
(oh〜oh〜)
I of course replied
もちろん僕は答えたさ
"Something here inside
Cannot be denied"
「心の中に感じるものを否定は出ないよ」

 

They said someday you'll find
皆が言っている
All who love are blind
恋は盲目だってことがいつか分るだろう
(oh〜oh〜)
When your heart's on fire
恋に燃え上がっている時は
You must realise
Smoke gets in your eyes
その煙で何も見えなくなっていることに気がつかなくては

 

So I chaffed then and I gaily laughed
To think they would doubt my love
だから僕はそんなみんなをからかったり陽気に笑ったり
僕の恋を信じていないんだね
(chaffed もみ殻、切りわら、まぐさ、つまらないもの、がらくた、くず、(悪意のない)ひやかし、からかい)
(gaily 陽気に、愉快に、派手に、華やかに)
Yet today, my love has flown away
でも今日、この恋は、どこかに飛んで行ってしまったんだ
I am without my love
僕の恋は、消えてしまった

 

Now laughing friends deride
友達は笑いながら僕を馬鹿にするけど
Tears I cannot hide
僕は涙を隠せないんだ
(oh〜oh〜)
So I smile and say
だから僕は笑って こう言うんだ
"When a lovely flame dies,
「恋の炎が消えた時
Smoke gets in your eyes."
その煙が目にしみて涙が出るんだ」

 

 阿川泰子さんも歌っている

www.youtube.com